Welkom!

25 juni 2013 - Tilburg, Nederland

Welkom op mijn reislog bij Reislogger! Ik ga deze site gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis naar Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te gaan doen via African Impact bij the Elephant and Rhino Conservation & Research Project!

Nog 36 dagen voorbereiden en dan vertrek ik. Ik ga eerst een paar dagen langs bij mijn nichten en aanhang, oom en tante in de buurt van Durban - ik kan natuurlijk niet 10.000 km gaan vliegen, bij hen om de hoek landen en niet een roseetje met hen gaan pakken....

Het project is in Thanda Private Game Reserve. Daar deel ik een cabin met een andere vrijwilligster en 'woon' ik dus twee weken in het wildreservaat. Ik ga samen met de andere vrijwilligers de rangers meehelpen met het bestuderen van wat de dieren doen, wat ze eten en waar ze zich verplaatsen in het park, we gaan stropersvallen weghalen, we gaan dingen repareren als dat nodig is. Olifanten eten geven dus niet; het is een wildreservaat van 14 hectare, dus ze zorgen zelf voor hun eten. Ik hoop véél te leren over alle dieren en ik hoop natuurlijk veel te zien tijdens de gamedrives.

Kom dus snel een keertje terug en bekijk mijn laatste reisverhalen, foto's, kaart en profiel. Als je op de hoogte gesteld wilt worden wanneer ik een nieuw bericht schrijf in mijn blog, dan kun je je aanmelden voor email notificaties, of de RSS feed gebruiken.